Sunday 3 June 2012

Wah! 5 water slides Paling best di Dunia

Bosan tak cuti 2 minggu ni? Kalau kemampuan, pegi la salah satu 5 water slides paling best di dunia. Kalau tak, pegi Bukit Gambang Waterpark pun sudah cukup best. Walaupun, harap-harap korang enjoy la cuti 2 minggu ni. Jom tengok gambar-gambar Water Slide yang dikatakan paling Best.







Insano


Lokasi : Beach Park, Fortaleza, Brazil


Semua yang anda perlu tahu tentang slide air ini - atau water cliff, orang panggil. Ini adalah satu slide paling gila


Slide ini tinggi nya 41 meters (mungkin 14 tingkat) ketinggian, Brazil Insano adalah slide paling tertinggi di dunia secara rasmi. Slide ini boleh beri kita lebih keyakinan (mungkin). Penunggang menjunam ke bawah (hampir menegak menaik) selama 4 atau 5 saat je. Langsung tak perasan dah habis ride. Kelajuannya mencecah 65 mph.


Perjalanan yang kemudiannya berakhir dengan apa yang pencipta memanggilnya 'relaxing dive into the swimming pool.' Relaxing mungkin perkataan yang salah bagi ayat itu.
____________________________________________________________








Scorpion's Tail

Lokasi : Noah's Ark Family Park, Wisconsin Dells, Wisconsin


Ia tidak mungkin setinggi Insano, tetapi Scorpion's Tail sepuluh tingkat tingginya di Scorpion di Noah's Ark Waterpark, Wisconsin  Kenapa? Kerana ia adalah pada dasarnya satu gergasi, licin gelung air.


But Scorpion's Tail packs an even nastier surprise for those willing to brave its sting: a freefall drop to get you started. Rather than gently pushing themselves off, riders stand in a capsule for a few seconds until the ground abruptly gives way. Suddenly, that loop makes more sense, as it's the only thing slowing you down from the 2.5 gs of gravitational force driving you through the spray.
____________________________________________________________


Summit Plummet





Summit Plummet

Lokasi : Disney's Blizzard Beach at Walt Disney World Resort, Orlando, Florida


Penduduk yang mesra keluarga di Disney tidak semestinya dikenali untuk menolak sampul surat apabila ia datang ke mengujakan tunggangan. Sidang Kemuncak menjunam di Disney Blizzard Beach Water Park, bagaimanapun, is as extreme as water slides come.


Tingginya adalah 12 tingkat - cukup baik untuk menjadi yang tertinggi di Amerika Syarikat dan mempunyai 360-foot flume yang membawa pelumba kelajuan antara 50 dan 60 mph. Dan ada ke syarikat mereka tidak menyebutkan banyak yang berlaku di dalam terowong yang gelap? Kerana apa yang lebih baik untuk dicampurkan dengan melumpuhkan takut terhadap ketinggian  daripada melumpuhkan takut terhadap kegelapan? Adakah ini benar-benar Mickey-diluluskan? Lu pikir la sendiri~
___________________________________________________________________








Leap of Faith

Lokasi:  Atlantis Resort, Paradise Island, Bahamas


Ia tidak boleh menjadi mudah dengan cara-cara baru dan menarik untuk dimarahi oleh  mangsa water slide, jadi mereka bertindak memberikan beberapa mata bonus kepada minda di sebalik Leap of Faith. Terletak di Atlantis Resort besar-besaran di Bahamas, slide bermula di bahagian atas sebuah kuil Maya palsu dan menghantar penunggang turun curam, drop 60 kaki. Tetapi melupakan hanya penyalutan ke dalam kolam, kerana pertama anda termasuk pelayaran menerusi akuarium lagoon yang penuh dengan pelbagai jerung. Anda akan mendapat gambaran yang baik, juga, satu-satunya perkara yang memisahkan anda dari pemangsa tiub akrilik yang jelas.


Menggerunkan? Sedikit, walaupun lebih teruk daripada itu adalah apa yang berlaku apabila jerung mendapati satu cara untuk melompat keluar dari lagoon dan ke slide. Ya, yang sebenarnya berlaku. >.>
____________________________________________________________








The Mammoth


Lokasi : Holiday World, Santa Claus, IN


Anda perlu menyerahkannya kepada Indiana's Holiday World - apabila mereka besar, mereka pergi benar-benar, benar-benar besar. Selama bertahun-tahun, mereka telah menjadi tuan rumah Wildebeest, The world's longest water coaster.


Penghormatan itu sekarang pergi ke Mammoth yang tepat namanya. Menunggang sepanjang 1763 kaki (yang kira-kira sebatu 1/3), perjalanan yang luas menampilkan tujuh titis dan mula dibina pada ketinggian hampir 70 kaki. Tetapi bahagian yang terbaik? Ia akan membawa korang yang baik tiga minit untuk membuat melalui Mammoth's twists and turns. Walaupun ia bukan teknikalnya 'slide' - korang berada di 6-penumpang spinning raft.

No comments:

Post a Comment